روستای ترکان (هرابرجان) | شهرستان خاتم | استان یزد

آخرین نظرات
  • ۱۰ فروردين ۹۴، ۲۰:۴۸ - s.s.y
    Badak nabod

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی شرافت عصر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه از چهارم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده است، اظهار داشت: در طول این هفته برنامه‌های متعددی در یزد برگزار می‌شود و تلاش شده برنامه‌های هر روز از این هفته در یکی از شهرستان‌های استان یزد برگزار شود.

وی عنوان کرد: به مناسبت همزمانی هفته دفاع مقدس با هفته گردشگری، تور رایگان بازدید از نقاط تاریخی یزد برای ایثارگران در یزد برگزار می‌شود.



شرافت همچنین از برپایی گردهمایی پاک‌سازی بافت تاریخی و مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری با حضور ورزشکاران خبر داد و اظهار داشت: این برنامه‌ها قرار است روز جمعه در بافت قدیم و مسجد جامع یزد برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین از نواختن زنگ گردشگری در هنرستان گردشگری یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه روز شنبه برگزار می‌شود و در دانشگاه یزد نیز آغاز سال تحصیلی دانشجویان رشته گردشگری با برگزاری مراسمی ویژه جشن گرفته می‌شود.

وی همچنین از افتتاح باشگاه خبرنگاران حامی میراث فرهنگی و گردشگری در استان یزد خبر داد و عنوان کرد: این باشگاه با حضور و مشارکت هفت نفر از خبرنگاران رسانه‌های فعال در حوزه میراث فرهنگی استان یزد تشکیل شده و قرار است کار خود را در خانه گردشگری استان یزد آغاز کنند.

شرافت همچنین با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از برخی پروژه‌های میراث فرهنگی در شهرستان‌های مختلف استان یزد اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی محوطه سازی و کف‌سازی میدان خان، کلنگ‌زنی کمپینگ گردشگری بهاباد و بنستان، پایان مرمت و رونمایی از بادگیر ارگ حکومتی یزد، بهره‌برداری از پروژه کف‌سازی و محوطه‌سازی حسینیه امام تفت، آغاز عملیات بازسازی و مرمت مدرسه باستانی راحت‌آباد و ... از جمله پروژه‌های عمرانی حوزه میراث فرهنگی استان یزد است.

وی یادآور شد: آسیاب آبی اشکذر نیز که یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های تاریخی شهرستان اشکذر به شمار می‌رود، در هفته گردشگری افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین از آغاز عملیات بازسازی و مرمت چاپارخانه عقدا در شهرستان اردکان خبر داد و عنوان کرد: از اسکناس با طرح خانه آقازاده ابرکوه نیز در این هفته رونمایی خواهد شد.

شرافت همچنین از استقبال از نخستین قطار گردشگری اروپایی در یزد خبر داد و بیان کرد: یزد آماده استقبال از گردشگران اروپایی در روز چهارشنبه، 9 مهرماه جاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رستوران‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی، یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری در هر منطقه به شمار می‌روند، یادآور شد: در هفته گردشگری امسال، مجتمع خدماتی بین‌راهی باباکوهی در شهرستان خاتم و رستوران بین‌راهی باباکوهی در فراغه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

شرافت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یزد سرزمین درختان کهنسال است و این درختان کهنسال از جاذبه‌های طبیعی استان یزد به شمار می‌روند، عنوان کرد: درخت چنار در تنگ چنار یکی از درختان کهنسال یزد با 1200 سال عمر است که عملیات بهسازی و محوطه‌سازی این چنار در شهرستان مهریز آغاز خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی