روستای ترکان (هرابرجان) | شهرستان خاتم | استان یزد

آخرین نظرات
  • ۱۰ فروردين ۹۴، ۲۰:۴۸ - s.s.y
    Badak nabod

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم از برگزاری مراسم تاریخی "گنبد طلا" در روستای هرابرجان از توابع شهرستان خاتم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طنین خاتم، روستای هرابرجان از توابع شهرستان خاتم می باشد که مردمانی بسیار خون گرم دارد آنها هرساله روز هفتم فروردین ماه را مبارک دانسته و به برگزاری جشن همت گمارده و همدیگر را در این نشاط و سرور شریک میکنند.

رسم دیرینه«گنبد طلا»در روستای هرابرجان خاتم برگزار می شود

 

برای برگزاری مراسم جشن اهالی روستا و حتی کسانی که اکنون دیگر در روستا ساکن نیستند از هر نقطه ای از کشورکه باشند به روستای هرابرجان سفر کرده و در مکانی در جنوب غربی روستا گرد هم می آیند.


 


در این مراسم طبخ آش محلی و سپس صرف آن به صورت دسته جمعی و همچنین ساز و آواز و بازی های محلی بخصوص تخم مرغ بازی انجام میشود و در پایان ساکنان برای یکدیگر سالی سرشار از موفقیت و توام با سلامتی آرزو می کنند.


 


حمید مشتاقیان ن سرپرست میراث فرهنگی شهرستان خاتم در مورد این مراسم گفت:  طبق بررسی های بعمل آمده این مراسم سبقه تاریخی بسیار طولانی دارد و میتوان اذعان نمود که جزئی از فرهنگ مردمان این روستا می باشد و همچنین هرساله تعداد زیادی از مسافرین نوروزی از این مراسم بازدید می کنند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی