روستای ترکان (هرابرجان) | شهرستان خاتم | استان یزد

آخرین نظرات
  • ۱۰ فروردين ۹۴، ۲۰:۴۸ - s.s.y
    Badak nabod

به گزارش روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خاتم، میزان این بارندگی ها در این فصل ازسال قابل ملاحضه به طوری که در شهر هرات بالغ بر 20 میلیمتر اندازه گیری شده است  که این میزان در برخی از مناطق جنگلی به حدود 45 میلیمتر نیزرسیده و درتعدادی از آبراهه ها و رودخانه های شهرستان آب جاری و باعث آبگیری بند های تغذیه مصنوعی احداثی توسط منابع طبیعی و آبخیزداری شده است که  تقویت منابع آبهای زیرزمینی را سبب می شود.

portrait

این بارندگی ها علاوه بررونق بخشیدن به بخش های کشاورزی ودامداری کمک شایانی به اجرا پروژه های احیایی طرح صیانت از جنگل های شهرستان می نماید  و در کاهش قابل ملاحظه آفات و امراض مرتعی و جنگلی وتقویت پوشش گیاهی موثرخواهد بود.

یاد آور می گردد علیرغم طرح های آبخیزداری اجرا شده سالانه بخش قابل ملاحظه ای از روان آب های حاصل  از این بارندگی ها از دسترس خارج می گردد که توجه بیش ازپیش مسئولین در تخصیص اعتبارات لازم و توسعه و فعالیت های آبخیزداری و کنترل سیل را می طلبد.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی